Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De DekaMobiel simkaart kan problemen geven in combinatie met sommige toestellen van het merk Samsung. Van de volgende types is het zeker dat deze problemen geven: de Samsung GT-1107, GT-E1080, E-1120, SGH-C270, SGH-M150 en SGH-C100. Ook communiceert de Wolfgang (Aldi) toestel niet goed met onze simkaart.
Een DekaMobiel simkaart werkt prima i.c.m. een BlackBerry indien u hem enkel gebruikt voor bellen en sms. Echter, wanneer u uw BlackBerry ook wilt gebruiken voor internet is dit niet mogelijk met DekaMobiel. Hiervoor heeft u een apart BlackBerry-abonnement nodig.
 

Ga snel naar veelgestelde vragen over:

 

Algemeen prepaid tegoed:  Uw prepaid tegoed is 12 maanden geldig vanaf de dag dat dit is bijgeschreven. Na deze 12 maanden vervalt het gedeelte dat u hiervan niet heeft verbruikt. Het prepaid tegoed dat als eerste op uw tegoed is bijgeschreven(gekocht of gespaard), wordt ook als eerst gebruikt. Bijvoorbeeld: U schaft DekaMobiel aan met € 10,00 beltegoed en u verbruikt hiervan in een jaar € 9,50, dan vervalt na 12 maanden automatisch de resterende € 0,50.

Verder geldt:

  1. Indien u gedurende 180 dagen (6 maanden) uw SIM kaart helemaal niet gebruikt en ook helemaal geen prepaid tegoed heeft gespaard, dan komt uw 06-nummer en daarmee dus ook al uw resterende prepaid tegoed(aangekocht en gespaard) te vervallen. De reden dat dit gebeurt is omdat mobiele aanbieders verplicht zijn om zuinig om te gaan met het beperkte aantal beschikbare telefoonnummers in Nederland en deze uitsluitend te gebruiken voor actief gebruik.
  2. Indien u zelf besluit om over te stappen naar een andere mobiele aanbieder en uw telefoonnummer mee te nemen (porteren), dan zal op de dag van de portering het eventueel nog aanwezige prepaid tegoed automatisch komen te vervallen. Immers, vanaf die dag is het nummer overgedragen en kan met uw DekaMobiel kaart niet meer worden gebeld. Wij adviseren u tijdig uw beltegoed op te maken of over te boeken op een ander Dekamobiel nummer.


Oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

  • Zet uw toestel uit en aan.
  • Controleer of u voldoende bereik en/of beltegoed hebt.
  • Controleer of uw simkaart goed werkt in een ander toestel.
  • Zet uw toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Let op! Maak een back-up om te voorkomen dat uw gegevens verloren gaan.
  • Neem contact op met de helpdesk van DekaMobiel via het contactformulier als bovenstaande tips geen effect hebben.


D
e meest gestelde vragen aan de DekaMobiel helpdesk:


Mijn simkaart geeft na plaatsing in het toestel een foutmelding?
Wanneer uw toestel een foutmelding geeft na het plaatsen van de DekaMobiel simkaart en/of het invoeren van de pincode, betreft het waarschijnlijk een 'simlock'. Dit betekent dat het toestel alleen simkaarten accepteert van de provider waarbij het toestel oorspronkelijk is aangeschaft. Neem in dit geval contact op met de klantenservice van uw vorige provider of leverancier van uw mobiele toestel. Zij beschikken over een code om het toestel simlockvrij te maken. Wanneer uw toestel ouder is dan een jaar, is deze procedure gratis. Mocht uw toestel ouder zijn dan 1 jaar, dan verwijzen wij u naar een bel/telecomwinkel. Ook kan uw simkaart defect zijn. Plaats de simkaart in een ander simlockvrij toestel om de simkaart te testen.

Mijn beltegoed wordt niet direct bijgeschreven?
Uw beltegoed(top up) wordt bij aankoop direct aan de kassa bijgeschreven. Mocht dit niet binnen een uur werken ga dan terug naar de winkel of neem contact op met de helpdesk. Dit geldt ook voor online opwaarderen. Om op te waarderen aan de kassa, moet de DekaMobiel sleutelhanger worden gescand aan de kassa!

Mijn gratis belminuten worden niet direct bijgeschreven?
Het kan zijn dat er een kleine vertraging is in het bijschrijven van de gratis belminuten. Mocht u deze binnen een uur nog niet ontvangen hebben, ga dan terug naar de winkel en geef aan dat u geen belminuten heeft ontvangen of neem contact op met de DekaMobiel helpdesk via Contact.

Beltegoed ‘verdwenen’ ?
Meest voorkomende scenario is dat er gebruik is gemaakt van Mobiel Internet zonder een databundel aan te vragen. Dit brengt snel hoge kosten met zich mee. Ook kan het zijn dat de simkaart een halfjaar of jaar niet gebruikt is waardoor de simkaart blokkeert en het beltegoed komt te vervallen. Het beltegoed is vanaf het moment van opwaarderen ook maar 1 jaar geldig.

Via Mijn DekaMobiel kan het Gebruiksoverzicht opgevraagd worden. Zo kunt u inzien en nagaan wat er met het beltegoed is gebeurt. Als u nog verdere vragen heeft, neem contact op met de helpdesk van DekaMobiel via Contact.

Hoe kan ik mijn verloren of gestolen simkaart blokkeren?
Wanneer u uw simkaart wil blokkeren, ga dan naar www.dekamobiel.nl en log in onder ‘Mijn Dekamobiel’. Onder het tabblad ‘Instellingen & Zelfservice’ vind u de optie ‘Blokkeren van de simkaart’. Hier kunt u uw nummer en simkaart blokkeren. Via dezelfde weg kunt u de simkaart ook weer deblokkeren.

Ik kan niet bellen of kan niet gebeld worden.
Probeer altijd als eerste uw toestel opnieuw op te starten. Hierdoor maakt uw toestel opnieuw verbinding met het netwerk. Vaak lost dit het probleem automatisch op.
Of
Plaats de simkaart in een ander sim-lockvrij toestel en kijk of het probleem hierdoor verholpen is. Zo ja, dan zit het knelpunt in uw telefoon. Als het probleem blijft neem dan contact op met de Dekamobiel helpdesk via Contact.

 

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.