Deka Mobiel - SIM-kaart
! Let op: DekaMobiel stopt per 31 december 2020. Vanaf 1 januari 2020 is het daarom niet meer mogelijk om tegoed op te waarderen of punten te sparen!

Vragen over de SIM-kaart

Wat is mijn Deka Mobiel klantnummer?

Je Deka Mobiel klantnummer is het 13-cijferige barcodenummer dat op de Deka Mobiel spaarsleutelhanger of moederkaart staat en wat begint met 26080...

Hoe kan ik mijn pin- en pukcode vinden?

De PIN- en PUKcode van de Deka Mobiel simkaart kan je terug vinden op de ‘moederkaart’ waar de simkaart bij aanschaf aan vast zat. Daarnaast kan je deze terug vinden op www.dekamobiel.nl, onder ‘Mijn DekaMobiel’, onder de tab ‘overzicht’. Let op! Als je de pincode via het toestel gewijzigd hebt, blijft de oorspronkelijke pincode zichtbaar via Mijn DekaMobiel. De pincode die via ‘Mijn DekaMobiel’ getoond wordt is dus de initiële pincode. Zorg ervoor dat je de zelfgekozen pincode niet vergeet!

Mijn simkaart geeft na plaatsing in het toestel een foutmelding

Wanneer het toestel een foutmelding geeft na het plaatsen van de DekaMobiel simkaart en/of het invoeren van de pincode, betreft het waarschijnlijk een ‘sim-lock’. Dit betekent dat het toestel alleen simkaarten accepteert van de provider waarbij het toestel werd aangeschaft.

Neem in dit geval contact op met de klantenservice van de vorige provider of leverancier van het mobiele toestel. Zij beschikken over een code om het toestel sim-lockvrij te maken. Wanneer het toestel ouder is dan één jaar, is deze procedure kosteloos.

Indien je geen verbinding krijgt of een foutmelding in meerdere (simlockvrije) toestellen, dan kan de simkaart defect zijn. Neem in dit geval contact op via het contactformulier of stuur een email naar helpdesk@dekamobiel.nl.

Past mijn DekaMobiel simkaart ook in een toestel met een micro- of nano-sim aansluiting?

Ja, de simkaart van DekaMobiel is ook te gebruiken in een toestel met een micro- of nano-sim aansluitng. Je kan de simkaart in de gewenste maat uit de moederkaart drukken. Je hebt de keuze uit drie formaten. Standaard, Micro of Nano. Let er wel op dat je het nummer van de simkaart bewaard? Deze heb je nodig bij een aanvraag voor nummerbehoud.

Wat is een simlock?

Een sim-lock is een digitaal slot op een mobiele telefoon. Wanneer je toestel een dergelijk slot bevat, kan je niet direct de DekaMobiel simkaart gebruiken. Voor toestellen ouder dan een jaar kan je bij je oude provider gratis een code aanvragen waarmee de sim-lock van de mobiele telefoon kan halen.
De volgende meldingen, na het plaatsen van de simkaart, wijzen op een simlock:

  • simkaart geweigerd
  • Netwerkcode
  • ServProvcode
  • Toets Aanbieder
  • PCK code
  • NCK code
  • Offer code
  • Subsidie wachtwoord
  • Simkaart ongeldig
  • SPCK code
  • Sim niet geaccepteerd


Is het toestel nog geen jaar oud, vraag dan je oude provider of leverancier naar de kosten voor het opheffen van de sim-lock.

DekaMarkt maakt gebruik van cookies
Om de website optimaal te laten functioneren maken wij gebruik van cookies.

Door op 'ik ga akkoord' te klikken, plaatsen wij de volgende cookies:

  • Functionele cookies: Deze zorgen ervoor dat de website beter functioneert.
  • Analytische cookies: Wij gebruiken analytische cookies om algemene statistieken vast te leggen zoals bezoekersaantallen. Dit is in geen geval herleidbaar tot een persoon.
  • Tracking cookies: Wij gebruiken tracking cookies om je ervaring op onze website te verbeteren. Hiermee kunnen persoonsgegevens verwerkt worden.

Als je niet akkoord gaat, plaatsen wij enkel functionele- en analytische cookies welke niet herleidbaar zijn.

Als je meer informatie wilt over cookies, bekijk dan ons cookiebeleid of klik op 'meer informatie'.