Verscherpte maatregelen

Voor jouw en onze veiligheid gelden er verscherpte regels met betrekking tot het aantal personen dat onze winkel tegelijk mag bezoeken:

  • 1 klant per 10m2 winkel oppervlakte
  • Gebruik van winkelwagen of winkelmandje verplicht
  • Doe zoveel mogelijk alleen boodschappen

 

Door verscherping van onze maatregelen kan het voorkomen dat je langer moet wachten voordat je de winkel kunt betreden. We vragen hierbij je medewerking en danken jou voor je begrip.

 

Bezorgservice

Op dit moment zijn er aanzienlijk meer klanten die hun boodschappen willen laten bezorgen. Ook worden er hoge aantallen van specifieke artikelen besteld. Hierdoor is het veel drukker dan normaal. Als gevolg hiervan informeren wij je graag over het volgende:

 

Bestellen

  • Veel bestellingen - We zien nog steeds een grote drukte op onze website. Mogelijk werken de website en app trager dan je gewend bent. We doen ons uiterste best om de snelheid te verbeteren.
  • Bezorgmomenten -  Vanaf maandag 6 april wijzigt het proces van beschikbaar stellen van bezorgblokken. Vanaf die dag zetten we om 08:00 de eerstvolgende dag over twee weken beschikbaar. Elke dag komt er dan een nieuwe dag in de toekomst beschikbaar. Dit doen we om voor iedereen de kans op een bezorgmoment te vergroten en de drukte op de website en app te verdelen. Tip: log eerst in, kies dan een bezorgmoment, en stel daarna je boodschappenlijst samen. Dan weet je zeker dat je een bestelling kunt afronden.
  • Beperkte beschikbaarheid producten - Door de grote vraag naar boodschappen hebben sommige producten een beperkte beschikbaarheid. We doen er alles aan om alle bestelde producten te leveren, maar het kan in de huidige situatie vaker voorkomen dat we niet alles kunnen leveren. Uiteraard brengen wij de niet geleverde producten niet in rekening.
  • Status van je bestelling - Zodra jouw bestelling is verzameld, ontvang je van ons een e-mail. Als er ontbrekende of alternatieve artikelen van toepassing zijn vind je die voortaan in een duidelijk overzicht in deze e-mail. Handig, want zo ben je direct op de hoogte van eventuele wijzigingen. Deze e-mail vervangt eventuele telefonische afstemming, zodat we in deze bijzondere tijd meer klanten kunnen helpen en meer bestellingen kunnen bezorgen!
  • Maximum aantal artikelen - Het kan voorkomen dat we moeten besluiten grote aantallen van een specifiek artikel niet volledig uit te leveren aan een klant om zodoende andere klanten ook de mogelijkheid te geven om dit artikel geleverd te krijgen.
  • Deel je DekaMarkt boodschappenlijst - Haalt iemand anders voor jou de boodschappen, omdat je niet naar buiten kan of wil? Vanaf nu kan je gemakkelijk jouw boodschappenlijst maken en delen met vrienden of familie. Stel jouw boodschappenlijstje samen op de website of de app en deel deze via e-mail of whatsapp. De uitleg vind je hier.

 

 

Bezorgen

  • We willen de bezorging voor onze klanten en bezorgers zo prettig en veilig mogelijk laten verlopen. Uit veiligheid voor onze klanten en bezorgers zullen we het afleveren van de boodschappen vanaf nu met zo min mogelijk persoonlijk contact laten plaatsvinden:
    • Onze bezorgers zetten de boodschappen neer bij jouw voordeur.
    • De bezorger staat op gepaste afstand bij het leveren en afrekenen.
  • De bezorgers doen hun uiterste best om iedereen op tijd te voorzien van hun boodschappen. Door de toename van het aantal bestellingen kan het zijn dat we de afgesproken bezorgtijden niet geheel halen en later leveren dan gepland.
  • Betalen via Tikkie - Je kunt vanaf nu jouw boodschappen ook betalen via Tikkie bij de bezorging. Contactloos en veilig! Nog niet eerder betaald met Tikkie? De bezorger helpt je graag.

 

Winkels

 

Verkrijgbaarheid in de winkel

  • Momenteel zijn onze medewerkers dag en nacht in de weer om ervoor te zorgen dat je jouw boodschappen bij ons kunt doen, en kunt blijven doen. Hierbij houden wij voortdurend de huidige ontwikkelingen in de gaten, reageren wij waar nodig, en anticiperen wij waar we kunnen.
  • Dit doen we met zeer gemotiveerde medewerkers in onze winkels die momenteel keihard werken om de kwaliteit te kunnen blijven bieden die je van ons verwacht. Maar we doen het niet alleen. Ook onze leveranciers en transporteurs doen er alles aan om de schappen gevuld te houden en de georganiseerde aanvoer voorziet in voldoende aanbod voor al onze klanten.

 

Voorzorgsmaatregelen

Bij DekaMarkt hechten wij het grootste belang aan gezondheid en hygiëne, zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers. Dat doen wij altijd, maar deze situatie vraagt om een aantal extra voorzorgsmaatregelen die we met elkaar nemen:

  • Vanzelfsprekend kun je van onze medewerkers de vriendelijkheid verwachten die je van ons gewend bent. Wel vragen we begrip voor het feit dat we voor jouw en onze veiligheid gepaste afstand houden en fysiek contact beperken.
  • Om hand-op-hand contact te beperken vragen we om jouw boodschappen met pin of mobiele telefoon af te rekenen. Mocht je hiertoe niet in de gelegenheid zijn, dan vragen we je contant geld neer te leggen bij de kassa en het wisselgeld zelf op te pakken.
  • Ga zoveel mogelijk alleen de winkel in.
  • Contactloos winkelen? Scan je boodschappen zelf. Met de DekaMarkt app scan je zelf je producten en reken je eenvoudig af bij een betaalpaal. De uitleg vind je hier. Bekijk ook meteen of zelfscannen in jouw DekaMarkt mogelijk is.

 

Openingstijden

Boodschappen doen gaat in deze tijd anders dan je gewend bent. Daarom gaan al onze supermarkten vanaf maandag 23 maart al om 07.00 uur open. Door eerder open te gaan hopen we de drukte een beetje te spreiden. En kan iedereen veilig boodschappen doen. De nieuwe openingstijd geldt van maandag t/m zaterdag en is tijdelijk, maar geldt natuurlijk zolang het nodig is. Bekijk hier de openingstijden van jouw DekaMarkt.

 

Bij DekaMarkt willen wij een veilige, vertrouwde en volwaardige supermarkt zijn voor onze trouwe klanten die dagelijks voor ons kiezen. Dat kunnen we doen dankzij onze fantastische medewerkers die daar momenteel nog harder aan werken dan normaal al het geval is.

 

Het is een buitengewone tijd die vraagt om buitengewoon veel toewijding. We zijn onze medewerkers dan ook enorm dankbaar voor hun inzet. We bedanken je als DekaMarkt-klant bij voorbaat voor jouw begrip!

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter Rozendaal

Directeur DekaMarkt

DekaMarkt maakt gebruik van cookies
Om de website optimaal te laten functioneren maken wij gebruik van cookies.

Door op 'ik ga akkoord' te klikken, plaatsen wij de volgende cookies:

  • Functionele cookies: Deze zorgen ervoor dat de website beter functioneert.
  • Analytische cookies: Wij gebruiken analytische cookies om algemene statistieken vast te leggen zoals bezoekersaantallen. Dit is in geen geval herleidbaar tot een persoon.
  • Tracking cookies: Wij gebruiken tracking cookies om je ervaring op onze website te verbeteren. Hiermee kunnen persoonsgegevens verwerkt worden.

Als je niet akkoord gaat, plaatsen wij enkel functionele- en analytische cookies welke niet herleidbaar zijn.

Als je meer informatie wilt over cookies, bekijk dan ons cookiebeleid of klik op 'meer informatie'.