Er staan nog geen producten op je lijst Ga naar Boodschappen om producten toe te voegen aan je lijst
0
Deze week gratis M&M's & Friends

Extra's bij je Kerstboodschappen!

Deze week ontvang je bij jouw online bestelling gratis M&M's & Friends!

Je hebt bijna korting!

Bij een bestelling vanaf € 70,- ontvang je € 1,- korting op de bezorgkosten!

Bekijk snel ons assortiment voor jouw voorraadkast

Deka Mobiel - Opwaarderen en prepaid tegoed
De enige prepaid met gratis belminuten, SMS-jes of MB's bij de boodschappen

Vragen over opwaarderen en prepaid tegoed

Het prepaid tegoed is 12 maanden geldig. Het prepaid tegoed dat als eerste bij je tegoed is bijgeschreven (gekocht of gespaard), wordt ook als eerste gebruikt.

 

Wanneer je echter je SIM-kaart gedurende 180 dagen niet gebruikt, dan blokkeert de simkaart en vervalt hiermee het prepaid tegoed. Je dient dus minstens één keer per 180 dagen te bellen, sms’en, internetten, opwaarderen, of te sparen.

Online je beltegoed bestellen

Via de webshop heb je de mogelijkheid om online beltegoed te bestellen via IDEAL. Om hier gebruik van te maken is het noodzakelijk dat je een aparte account aanmaakt voor de webshop met een e-mailadres en wachtwoord. Plaats het gewenste bedrag in de winkelwagen, klik op afrekenen en daarna op bestellen. Op de volgende pagina kan je inloggen met je wachtwoord. Nog geen account? Dan moet je zich eerst nog registreren als nieuwe klant. Wanneer je ingelogd bent, kan je de bestelling afronden via IDEAL. Houd er rekening mee dat voor de online Webshop en Mijn Dekamobiel, ieder een aparte registratie noodzakelijk is.

Ik heb zojuist opgewaardeerd maar kan nog niet bellen.

Soms duurt het even voordat het bijgeschreven beltegoed is verwerkt. Als de kaart geblokkeerd is geweest door bijvoorbeeld een ontoereikend saldo, dan kan het zijn dat het deblokkeren van de simkaart een kleine vertraging oploopt. Zet in zo’n geval het toestel enkele minuten na het opwaarderen uit- en vervolgens weer aan. Je kunt nu weer bellen. Als dit niet lukt binnen een uur, ga dan langs de winkel of neem in dit geval contact op via het contactformulier of stuur een email naar helpdesk@dekamobiel.nl.

Ik heb geen sms bevestiging gekregen van mijn opwaardering?

In sommige gevallen kan het voorkomen dat je geen bevestigings sms ontvangen hebt van de opwaardering. Dit kan bijvoorbeeld komen omdat het toestel tijdelijk minder goede dekking had of was uitgeschakeld op het moment van opwaarderen. Je kunt altijd uw saldo controleren door *101# te bellen.

Wat is mobiel opwaarderen?

DekaMobiel biedt naast het opwaarderen aan de kassa ook de mogelijkheid om mobiel op te waarderen. Dit kan je doen door je hiervoor éénmalig aan te melden op ‘Mijn DekaMobiel’.

Hier klik je op ‘Instellingen & Zelfservice’ en vervolgens op Mobiel Opwaarderen, waar je een registratieproces dient te doorlopen waarbij je onder ander je rekeningnummer opgeeft en toestemming geeft om via automatische incasso betalingen van je rekening af te laten schrijven wanneer je een mobiele opwaardeeropdracht laat uitvoeren. Ter verificatie van de gegevens en bankrekening wordt een eenmalige aanmeldprocedure via Ideal gedaan (er wordt dan ter controle 2x EUR 0,01 afgeschreven). Wanneer je geregistreerd bent kan er een keuze worden gemaakt uit de verschillende methodes: sms, automatisch of maandelijks opwaarderen. Uiteraard worden mobiele opwaardeeropdrachten alleen uitgevoerd bij een toereikend saldo op het door het opgegeven rekeningnummer. Je kunt kiezen uit drie manieren van mobiel opwaarderen: via sms, automatisch of maandelijks.

Ook in het buitenland kan je gebruik maken van mobiel opwaarderen.

Wil je geen gebruik meer maken van automatisch opwaarderen of ben je van plan om te wisselen van provider, dan kan je het automatisch opwaarderen uitschakelen op ‘Mijn DekaMobiel

Wat is sms opwaarderen?

Je kunt de prepaid tegoed via SMS opwaarderen met € 10,- of € 20,-. Na registratie voor SMS opwaarderen op ‘Mijn DekaMobiel’ ontvang je een persoonlijke pincode voor SMS opwaarderen. Om het prepaid tegoed op te waarderen stuur je een gratis SMS naar 101 met het gewenste bedrag en de persoonlijke pincode.

Voorbeeld: je wilt € 10,- opwaarderen en de persoonlijke SMS opwaardeerpincode is 12345. Je stuurt dan een SMS naar 101 met de volgende tekst: 10 euro 12345  

Je kunt ook prepaid tegoed via sms opwaarderen voor een ander DekaMobiel telefoonnummer. Je stuurt hiervoor een gratis SMS naar 101 met het gewenste bedrag, je persoonlijke pincode en het gewenste telefoonnummer. Het is noodzakelijk dat dit een DekaMobiel 06-nummer is, anders zal je een foutmelding krijgen.  

Voorbeeld: Je wilt € 10,- opwaarderen aan telefoonnummer 06-37002028 en je persoonlijke SMS opwaardeerpincode is 12345. Je stuurt dan een SMS naar 101 met de volgende tekst: 10 euro 12345 0637002028  

Je kunt maximaal 1x per dag opwaarderen via sms, met een maximum van 20 euro. Je kunt maximaal 50 euro per week via sms opwaarderen, en maximaal 150 euro per maand. Wanneer het maximale aantal opwaarderingen of het maximaal toegestane bedrag bereikt is, ontvangt je bij de volgende poging een foutmelding met het bericht "uw opwaardeer limiet of maximaal openstaand bedrag is bereikt. Probeer het later nogmaals of via www.dekamobiel.nl'

Wat is automatisch opwaarderen?

Met de optie automatisch opwaarderen wordt je prepaid tegoed automatisch opgewaardeerd wanneer je prepaid tegoed onder de € 2,50 komt. De hoogte (€ 10,-,  € 15,- of € 20,-) van de automatische opwaardering geef je vooraf op tijdens de registratie voor automatisch opwaarderen op MijnDekaMobiel. Let op: als je automatisch opwaarderen activeert, moet je prepaid tegoed wel boven de €2,50 zijn.

Je kunt maximaal 1x per dag automatisch opwaarderen, met een maximum van 20 euro. Je unt maximaal 50 euro per week automatisch opwaarderen, en maximaal 150 euro per maand. Wanneer je het maximale aantal opwaarderingen of het maximaal toegestane bedrag bereikt heeft, ontvang je bij de volgende poging een foutmelding met het bericht ‘Uw opwaardeer limiet of maximaal openstaand bedrag is bereikt. Probeer het later nogmaals of via www.dekamobiel.nl'

Wat is maandelijks opwaarderen?

Het prepaid tegoed zal automatisch iedere maand op een door jouw aan te geven moment worden opgewaardeerd. De dag van opwaarderen en de hoogte (€ 10,-, € 15,- of  € 20,-) van de automatische maandelijkse opwaardering geef je vooraf op tijdens de registratie voor automatisch opwaarderen op ‘Mijn DekaMobiel’.

Hoe kan ik gratis prepaid tegoed verdienen of overboeken naar een ander?

Iedere klant van DekaMarkt kan gratis prepaidcredits verdienen. Een prepaidcredit heeft de waarde van 1 belminuut. Wekelijks worden er verschillende aanbiedingen geselecteerd waar gratis prepaidcredits bij zitten. Wanneer je deze aanbiedingen koopt en vervolgens aan de kassa de DekaMobiel sleutelhanger aan de caissière overhandigt voordat je je de boodschappen afrekent, worden er gratis prepaidcredits aan het DekaMobiel prepaid beltegoed toegevoegd. Je kunt hiermee niet alleen bellen, maar ook SMS-en en internetten. Let op! Om de gratis prepaidcredits te ontvangen dien je altijd de DekaMobiel sleutelhanger te overhandigen aan de caissière voordat je afrekent.

DekaMobiel geeft de mogelijkheid om prepaid tegoed over te dragen boeken naar een andere DekaMobiel gebruiker. Ga naar www.dekamobiel.nl en log in onder ‘Mijn DekaMobiel’.klik vervolgens op het tabblad ’Opwaarderen & Overboeken’. Door het mobiele nummer en het bedrag wat je wilt overboeken in te vullen en te bevestigen, kan je de prepaid beltegoed schenken aan een andere DekaMobiel gebruiker. Ter bevestiging zal jij, en zowel de ontvanger van het overgemaakte prepaid tegoed een gratis sms ontvangen.  

Het saldo van de prepaid beltegoed opvragen kan door *101# te bellen. Op het display van de mobiele telefoon verschijnt dan het actuele prepaid beltegoed.

Wat is het ‘nood’ beltegoed?

Het ‘nood’ beltegoed geeft de mogelijkheid om, wanneer de reguliere beltegoed op is, toch nog te kunnen bellen naar twee vooraf ingestelde Nederlandse 06-nummers en/of vaste telefoonnummers. Handig en een gerust gevoel voor jezelf of voor de kind(eren) Het noodtegoed wordt uitsluitend gebruikt indien er geen normaal beltegoed meer beschikbaar is.

Hoe maak ik gebruik van het ‘nood’ beltegoed?

Het ‘nood’ beltegoed activeer je via ‘Mijn DekaMobiel’.. Hier klik je op ‘Instellingen & Zelfservice’ en vervolgens op Nood Beltegoed, waar je twee Nederlandse 06-nummers en/of vaste telefoonnummers kunt instellen (dus geen 0800 of 0900 nummers). Zodra je dit ‘nood’ beltegoed hebt geactiveerd, krijg je de beschikking over € 1,- voor noodgevallen waarmee je zonder regulier beltegoed toch naar de twee vooraf ingestelde Nederlandse 06-nummers en/of vaste telefoonnummers kunt bellen. Zodra het saldo van het ‘nood’ beltegoed lager is dan € 0,50,- wordt uit de eerstvolgende opwaardering van het reguliere beltegoed € 1,- overgemaakt aan het ‘nood’ beltegoed. Bij regelmatig opwaarderen zal je dus altijd de beschikking hebben over minimaal € 1,- ‘nood’ beltegoed. Gesprekken uit het noodtegoed hebben hetzelfde tarief als normale gesprekken. Het tegoed kan via *101# worden opgevraagd.

In het buitenland kan het noodtegoed niet aangewend worden. Ook is het niet mogelijk om vanuit Nederland met het noodtegoed een Deka Mobiel nummer dat zich in het buitenland bevind te bellen.

Eenmaal geactiveerd blijft het noodtegoed actief op het mobielnummer. Je kunt deze optie dus achteraf niet meer uitzetten.

DekaMarkt maakt gebruik van cookies
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.