Hoe werkt het bestellen?

Hieronder staat stap voor stap uitgelegd hoe je een bestelling op www.dekamarkt.nl plaatst:

 

  1. Ga naar www.dekamarkt.nl
  2. Log in met jouw e-mailadres en wachtwoord door op het poppetje rechtsboven te klikken en daarna op aanmelden te klikken.
  3. Klik op 'Online bestellen' rechtsboven en kies op welke datum en tijdstip je de  boodschappen wilt ontvangen.
  4. Vul je boodschappenlijst door op de plusjes bij de producten te klikken.
    Artikelen in je lijst kun je nog verwijderen of verhogen door het – (min) of  + (plus) teken te gebruiken. Het minimum bestelbedrag voor thuisbezorging is €50.
  5. Klaar? Rond je bestelling af door op ‘Bestellen’ te klikken.
  6. Controleer jouw bestelling in het volgende scherm, accepteer de algemene voorwaarden en klik op 'Bestellen'.

 

 Je ontvangt altijd een bevestiging via e-mail. Als je geen bevestiging hebt ontvangen kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan. Neem dan contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling of bezorgmoment nog wijzigen?

Uiteraard kun je jouw bestelling wijzigen. Let erop dat er een tijdslot is. Hieronder lees je tot wanneer je een bestelling nog kunt aanpassen. Bijvoorbeeld: 

 

  • Je bestelt voor woensdag leveren om 17:00. Deze order kun je wijzigen op dinsdag tot 23:59 uur.
  • Je bestelt voor woensdag leveren om 9:00. Deze order kun je wijzigen op maandag tot 23:59 uur.

 

Het wijzigen van de bestelling kun je doen door naar jouw account te gaan en vervolgens naar ‘Eerdere bestellingen’. Daar kun je zien of jouw bestelling nog openstaat. Klik op ‘Bekijk bestelling’ en vervolgens op ‘Bestelling aanpassen’. De boodschappen worden teruggezet in je boodschappenlijstje. Hier kun je jouw gewenste aanpassingen verrichten. Klaar? Druk dan op bestellen en onze shoppers zullen rekening houden met jouw aanpassing(en). Wees niet bang dat jouw boodschappen twee keer besteld worden. Als je op bestellen klikt, wordt je eerdere bestelling enkel gewijzigd. Je ontvangt een bevestiging van wijziging per e-mail. 

 

Het wijzigen van het bezorgmoment kun je doen door naar jouw account te gaan en vervolgens naar ‘Eerdere bestellingen’. Daar kun je zien of jouw bestelling nog openstaat. Klik op ‘Bekijk bestelling’ en vervolgens op ‘Bestelling aanpassen’. De boodschappen worden teruggezet in je boodschappenlijstje. Druk nogmaals op bestellen. In het overzicht ‘Jouw bestelling’ kun je o.a. het bezorgmoment aanpassen door op de desbetreffende link te klikken. In het scherm dat volgt kun je een keuze maken uit de nog beschikbare bezorgmomenten.

 

 Wees niet bang dat jouw boodschappen twee keer besteld worden. Als je op bestellen klikt, wordt je eerdere bestelling enkel gewijzigd.  Je ontvangt een bevestiging van je wijziging per e-mail.

 

Indien de bestelling de status ‘in behandeling’ heeft, is wijzigen via de orderhistorie niet meer mogelijk.

Hoe kan het dat de prijs op mijn boodschappenlijstje verschilt van wat ik uiteindelijk moet betalen?

Verschillende factoren hebben invloed op de prijs die je uiteindelijk voor jouw bestelling betaalt.

  1. Bijvoorbeeld het exacte gewicht van groente en fruit uit jouw bestelling. Wij doen ons best om exact het gewenste gewicht af te leveren, maar deze kan iets afwijken. Wij berekenen dus altijd de prijs van het daadwerkelijk geleverde gewicht.
  2. Ook kan de prijs verschillen door het verschil in bestelmoment en aflevermoment. Onze aanbiedingen gelden namelijk op het moment van bezorging, niet op het tijdstip waarop je bestelt. Aanbiedingen van de huidige actieweek gelden dus niet als je een aflevermoment kiest in de week erna. Hierdoor kan de prijs op jouw boodschappenlijstje verschillen van de prijs die je daadwerkelijk betaalt. Kies daarom een gunstig aflevermoment.
  3. Daarnaast is het mogelijk om aan te geven dat wanneer een artikel niet op voorraad is wij een vervangend artikel voor je zoeken. Indien je hiervoor hebt gekozen is het dus mogelijk dat wij vervangende producten hebben toegevoegd waardoor het bedrag is veranderd.
  4. We weten van te voren ook nog niet hoeveel rode klapkratten we nodig hebben om jouw bestelling in te verzamelen. We verrekenen die ook pas bij het betalen. Daardoor kan het te betalen bedrag dus hoger worden.
  5. Het kan zijn dat je emballage mee terug hebt gegeven, daardoor valt het bedrag dus lager uit.

 

Meteen nadat je boodschappen zijn bezorgd krijg je een e-mail van ons met jouw digitale kassabon. Hierin vindt je de details van wat jij uiteindelijk hebt betaald. 

Waarom wordt mijn kortingscode niet verwerkt?

Vaak gaat het om één van de volgende foutmeldingen:

 

  1. Deze kortingscode is onbekend.
    Misschien is de code niet juist overgenomen of bevat deze een tikfout. Probeer dan nogmaals de code in te tikken. Soms wordt de letter O met het cijfer 0 verwisseld.
  2. De korting is niet verwerkt.Dan voldoet de bestelling niet aan de gestelde voorwaarden. Sommige codes zijn bijvoorbeeld alleen geldig bij een minimale bestelwaarde of bij specifieke artikelen. Voorbeeld: Gratis bezorging bij een bestelling boven de 70 euro met kortingscode XXXX. 


Mocht je vragen hebben hierover, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice op 088-3135555.

Kan ik een bezorgmoment reserveren?

Als je begint met het maken van jouw bestelling, selecteer je een bezorgmoment. Wij reserveren dit bezorgmoment voor 2 uur. Zodra de bestelling is bevestigd wordt het bezorgmoment definitief. Als je jouw bestelling gaat wijzigen blijft uiteraard het eerder geselecteerde bezorgmoment voor jou beschikbaar. Dit is ook de reden waarom je als eerste stap een bezorgmoment moet kiezen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Het annuleren van de bestelling kun je doen door naar jouw account te gaan en vervolgens naar ‘Eerdere bestellingen’.  Als je bestelling nog openstaat, klik dan op ‘Bekijk bestelling’ en vervolgens op ‘Bestelling annuleren’. Als je de annulering bevestigd hebt, krijg je hiervan een bevestiging opgestuurd. Zodra je bestelling in behandeling is, kun je deze niet meer annuleren. 

Moet ik producten die wekelijks op mijn boodschappenlijst staan steeds opnieuw opzoeken?

Nee, dat hoeft niet. Ga hiervoor naar jouw account en dan naar het menu ‘’Eerdere bestellingen’’. Daar staan eerder geplaatste en geleverde bestellingen. Hier kun je producten van de vorige bestelling opnieuw (met één klik of per product) op je huidige boodschappenlijst plaatsen.

 

Je kunt ook producten opslaan door ze op jouw voorkeurslijst te zetten en deze vervolgens toevoegen aan jouw boodschappenlijst.

Wat houdt jullie versgarantie in?

Dit houdt in dat jouw bestelde boodschappen worden afgeleverd met een goede houdbaarheid. Wij verzamelen met de grootste zorg jouw gegarandeerd goede, verse producten. Lees hier alles over onze versgarantie. Bekijken hoe wij jouw boodschappen verzamelen? Bekijk dan de video

Hoe kan ik bij vragen en opmerkingen over mijn bestelling contact opnemen?

Indien je vragen of opmerkingen hebt over jouw bestelling, kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Je kunt onze klantenservice bereiken via 088- 313 5555.

Alle overige vragen en opmerkingen kun je per e-mail melden via het contactformulier op deze website. Wij doen vervolgens ons uiterste best uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

 

Waar kan ik eerdere bestellingen terugvinden?

Deze vind je terug in de Mijn DekaMarkt omgeving onder het menu ‘Eerdere bestellingen’.

 

 

Wat is het minimale bestelbedrag?

Vanaf 50 euro aan boodschappen word je bestelling bezorgd. Hier komen wel bezorgkosten bovenop die kunnen variëren tussen 2.95 en 4.95. 

Wat zijn de kosten van thuisbezorgen?

De kosten hiervan liggen tussen de €2,95 en €4,95*.

De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren, onder andere het moment waarop je jouw boodschappen wilt laten bezorgen.

*Bij een bestelwaarde vanaf €70, ontvang je €1 korting op jouw bezorging. 

*Soms bezorgen wij gratis! Dat gebeurt als wij daarvoor een actie opzetten. Dan hebben wij bijvoorbeeld artikelen in de aanbieding die ervoor zorgen dat de bezorgkosten vervallen.   

 

Bij het bezorgen van jouw ongekoelde boodschappen gebruiken wij klapkratten. Hiervoor rekenen wij 5 euro per klapkrat. Deze kun je bij de (volgende) levering meegeven aan de bezorger. De bezorger verrekent het statiegeld met je order.
Lege flessen mag je ook aan onze bezorger meegeven. De bezorger zal het totaal bedrag aan statiegeld aftrekken van de order. Omdat onze bezorgers geen contant geld bij zich hebben, kan dit niet meer zijn dan het totaal bedrag van de bestelling.

Wat is een kortingscode en hoe werkt het?

Een kortingscode werkt als een digitale korting bon. Het geeft bijvoorbeeld korting op bepaalde producten of zorgt ervoor dat je bestelling gratis bezorgd wordt. Nadat je op bestellen hebt geklikt, kun je de kortingscode invoeren. Dit doe je door op de het woord kortingscode te klikken.

 

Zo nu en dan verspreiden wij een kortingscode. Deze kan je dan bijvoorbeeld ontvangen via jouw persoonlijke nieuwsbrief of een folder.

Ik ben een kortingscode vergeten in te voeren, kan dat alsnog?

Als de bestelling nog niet 'in behandeling' is genomen, dan kun je jouw bestelling nog wijzigen en daarmee ook een kortingscode invoeren.

Het wijzigen van de bestelling kun je doen door naar jouw account te gaan en vervolgens naar ‘Eerdere bestellingen’. Daar kun je zien of jouw bestelling nog openstaat. Klik op ‘Bekijk bestelling’ en vervolgens op ‘Bestelling aanpassen’. De boodschappen worden teruggezet in je boodschappenlijstje. Hier kun je vervolgens jouw gewenste aanpassingen verrichten. Dus ook een kortingscode toevoegen. Klaar? Druk dan nogmaals op bestellen en je krijgt een e-mail met daarin een bevestiging van jouw wijziging.

Waarom zijn sommige producten niet te bestellen?

Het kan voorkomen dat een artikel alleen in onze winkels te verkrijgen is. Ook kan het zijn dat de voorraad van een artikel opraakt en dat het artikel daarom niet te bestellen is.

Daarnaast komt het weleens voor dat een artikel ‘’tijdelijk niet leverbaar’’ is. Dit artikel wordt dan niet geleverd door de externe leverancier, waardoor ook wij het niet kunnen uitleveren.

 

Onze bloemen, planten en gebak zijn overigens nooit online bestelbaar. Dit komt omdat het kwetsbare producten zijn die tijdens het vervoeren gemakkelijk beschadigen. Gebak kun je wel online bestellen op www.dekagebak.nl en ophalen in de winkel. 

Wanneer is er een sprake van een overeenkomst?

Er is sprake van een overeenkomst op het moment van bezorgen.

Waar vind ik mijn voorkeurslijst?

Bij het online bestellen van je boodschappen heb je de mogelijkheid om producten op je voorkeurslijst te plaatsen. Dit doe je door op het ‘hartje’, dat getoond wordt bij ieder product, te klikken. Zo kun je jouw favoriete producten altijd terugvinden en vanuit daar nog gemakkelijker op je boodschappenlijst plaatsen. Je vindt jouw voorkeurslijst door te klikken op het ‘profiel icoontje’ naast de zoekbalk. In deze ‘Mijn DekaMarkt’ omgeving vind je direct je accountgegevens en je bestelhistorie.

 

 

Voordat ik kan bestellen worden een aantal persoonlijke gegevens van mij gevraagd. Waarom is dat?

Wij hebben deze gegevens nodig voor het verwerken van jouw bestelling. Zo vragen wij het afleveradres. Ook vragen wij je leeftijd. Dit in verband met de levering van tabak en alcohol. Bij bevestiging van jouw bestelling, ontvang je een e-mail. Daarvoor hebben wij jouw e-mailadres nodig. Klantgegevens worden nooit aan derden verkocht of verhuurd. Meer informatie hierover vind je in het privacy statement. 

Hoe vind ik mijn producten?

Via de zoekfunctie

Om producten te vinden via onze zoekfunctie, voer je simpelweg in de zoekbalk een woord of een deel van het woord in dat overeenstemt met het product dat je zoekt. Klik vervolgens op het vergrootglas aan de rechterkant van de zoekbalk en je krijgt een lijst met producten uit ons assortiment die overeenstemmen met jouw zoekwoord.

 

Via de afdelingen

Dit is de meest gebruikelijke manier om boodschappen te doen, het benadert de traditionele winkelstructuur. Je kiest een afdeling, vervolgens kies je een hoofdgroep, welke je nog kunt filteren op schap of merk.

DekaMarkt maakt gebruik van cookies
Om de website optimaal te laten functioneren maken wij gebruik van cookies.

Door op 'ik ga akkoord' te klikken, plaatsen wij de volgende cookies:

  • Functionele cookies: Deze zorgen ervoor dat de website beter functioneert.
  • Analytische cookies: Wij gebruiken analytische cookies om algemene statistieken vast te leggen zoals bezoekersaantallen. Dit is in geen geval herleidbaar tot een persoon.
  • Tracking cookies: Wij gebruiken tracking cookies om je ervaring op onze website te verbeteren. Hiermee kunnen persoonsgegevens verwerkt worden.

Als je niet akkoord gaat, plaatsen wij enkel functionele- en analytische cookies welke niet herleidbaar zijn.

Als je meer informatie wilt over cookies, bekijk dan ons cookiebeleid of klik op 'meer informatie'.