Ga naar de hoofdinhoud

De meest gestelde vragen op dit moment

Wanneer is er statiegeld op blikjes?

Vanaf 1 april 2023 gaat de statiegeld op blikjes in. Per blikje wordt € 0,15 statiegeld gerekend. Dit geldt voor alle metalen drankverpakkingen van 3 liter of minder. Je kan de blikjes inleveren in alle DekaMarkt winkels. In verband met de hygiëne neemt onze bezorgservice geen statiegeld blik mee.
Als er statiegeld op een blikje zit, staat onderstaande logo afgebeeld op het product:

Meer informatie over dit initiatief vind je hier.

Hoe werkt de garantie tijdens de spaaractie?

Tijdens de looptijd van de spaaractie breng je het defecte product terug naar de winkel waar het product is aangekocht. Het is mogelijk om een vervangend item te krijgen als het artikel nog aanwezig is.

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Op de website:

  • Log in met jouw DekaMarkt account
  • Ga naar “Eerdere bestellingen” in jouw account
  • Klik op “Bekijk bestelling”
  • Klik op “Bestelling aanpassen”
  • De boodschappen worden nu teruggezet in jouw winkelmand. Je kunt nu producten aanvullen en eventueel het bezorgmoment wijzigen.
  • Ben je klaar met wijzigen? Klik dan op “Bestelling aanpassen” in jouw winkelmand.
  • Klik hierna op “Bevestig bestelling”. Pas na deze laatste stap is jouw bestelling definitief gewijzigd.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw wijziging.

Let op, als jouw bestelling de status ‘In behandeling’ heeft kun je deze helaas niet meer wijzigen.

Op de app:

  • Log in met jouw DekaMarkt account
  • Ga naar “Eerdere bestellingen” in jouw account
  • Klik op “Bestelling aanpassen”
  • De boodschappen worden nu teruggezet in jouw winkelmand. Je kunt nu producten aanvullen en eventueel het bezorgmoment wijzigen.
  • Ben je klaar met wijzigen? Klik dan op “Bestelling aanpassen”
  • Klik hierna op “Bevestig bestelling”. Pas na deze laatste stap is jouw bestelling definitief gewijzigd.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw wijziging.
Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

We hanteren een uiterst tijdstip voor het wijzigen van jouw bestelling. Hiervoor geldt:

  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot 2 dagen ervoor 23:59 uur.
  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.

Uitzondering:

  • Heb je een bestelling op maandag tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot vrijdag 23:59 uur.

Tip: op de website kun je het uiterste tijdstip voor het wijzigen van jouw bestelling ook terugvinden bij "Eerdere bestellingen" in jouw account

Wat zijn de openingstijden van de winkels?

De openingstijden vind je in het onderdeel winkels van deze site. Uiteraard staan de openingstijden ook op de deuren van de winkel.

Kan ik mijn DekaMarkt cadeaukaart inleveren bij mijn online bestelling?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt de barcode, die op de achterkant van de kaart staat, invullen bij de laatste stap van het bestellen. Doe dit bij de vraag 'Heb je een cadeaukaart?' voordat je op "Bevestig bestelling" klikt.

Mocht het bedrag hoger op de kaart zijn dan je bestelling, dan blijft het restant van het geld gewoon op de cadeaukaart staan. Deze kan je de volgende keer gewoon weer gebruiken.

Waarom kan ik geen slijterij artikelen bestellen?

Sinds 1 juli is de nieuwe Alcoholwet ingegaan en daarmee sterke drank niet meer verkijgbaar online. In onze winkels met een slijterij afdeling, is het wel mogelijk sterke dranken te verkopen.

Waarom geen online verkoop tabak meer

Vanaf 2023 is het vanuit de wet verboden om online tabak te verkopen. Vooruitlopend op deze nieuwe tabakswet , verkoopt DekaMarkt online geen tabak meer.

Wat zijn de bezorgkosten bij DekaMarkt?

Een bestelling wordt geleverd bij een bestelwaarde vanaf €50,- (exclusief statiegeld en servicekosten). De kosten hiervan liggen tussen de 2.95 en 4.95*.

*De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren, onder andere het moment waarop je jouw boodschappen wilt laten bezorgen. Soms bezorgen wij gratis! Dat gebeurt als wij daarvoor een actie opzetten. Dan hebben wij bijvoorbeeld artikelen in de aanbieding die ervoor zorgen dat de bezorgkosten vervallen.

Bij het bezorgen van jouw ongekoelde boodschappen gebruiken wij klapkratten. Hiervoor rekenen wij 5 euro per klapkrat. Deze kun je bij de volgende levering meegeven aan de bezorger.
Lege flessen mag je ook aan onze bezorger meegeven. De bezorger zal het totaal bedrag aan statiegeld aftrekken van de order. Omdat onze bezorgers geen contant geld bij zich hebben, kan dit niet meer zijn dan het totaal bedrag van de bestelling. Het kan voorkomen dat de bezorger niet alle kratten mee kan nemen, dit is afhankelijk van de ruimte in de bus.

Wanneer kan ik de aanbiedingen van de volgende week bekijken?

De aanbiedingen voor aankomende week tonen wij elke donderdag vanaf 09.00 uur op onze site. Deze kan je vinden onder aanbiedingen.

Hoe werkt het online bestellen?

  1. Klik rechtsboven op "Inloggen", en log in of maak een nieuw account aan
  2. Klik rechtsboven op het bezorgbus icoontje
  3. Kies een bezorgmoment en klik op verder winkelen
  4. Voeg de producten die je wilt laten bezorgen toe aan jouw winkelmand door op de + knop te klikken.
  • De producten die je toevoegt kun je nog verwijderen door op het prullenbakje te klikken
  • Als je de hoeveelheid van een product wilt verhogen of verminderen klik je op de + of - knop
  • Het minimum bestelbedrag voor thuisbezorging is €50,- aan boodschappen/excl statiegeld.

5. Klaar met het vullen van jouw winkelmand? Rond je bestelling dan af door in je winkelmand op       "Bestellen" te klikken.

6. Controleer jouw bestelling in het volgende scherm, accepteer de algemene voorwaarden en klik       op "Bevestig bestelling"

7. Je ontvangt altijd een bevestiging via e-mail.

Als je geen bevestiging hebt ontvangen per e-mail kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan. Neem dan contact op met de klantenservice.

Na bevestiging kun je jouw bestelling nog wijzigen. Bekijk in de veel gestelde vragen hoe en tot wanneer je een bestelling kunt wijzigen.

Wat moet ik doen als ik geen folder heb gekregen?

Je kunt dit melden in het dichtstbijzijnde winkel of in het contactformulier van de klantenservice doorgeven.  Voor een snelle afhandeling vragen wij jou in ieder geval de onderstaande gegevens te vermelden:

  • naam;
  • straat en huisnummer;
  • postcode en woonplaats
Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Je kunt je via de afmeldlink in onze nieuwsbrief afmelden. Je vindt de link waarmee je kunt uitschrijven helemaal onderaan de nieuwsbrief.

Je kunt ook een mail zenden aan onze klantenservice via het contactformulier.

Direct contact met klantenservice

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Neem dan direct contact op met onze klantenservice via whatsapp, e-mail, telefoon of Facebook.

Openingstijden

Onze reguliere openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 08.00-19.00 uur en zaterdag van 08.00-16.30 uur via onderstaand telefoonnummer.

088-3135555

Stuur ons een e-mail

Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden? Kies dan hieronder over welk onderwerp je graag contact wilt hebben en vul het contactformulier in.
Ik wil contact opnemen over:

Voor persvragen en verzoeken kunnen journalisten contact opnemen met de afdeling Persvoorlichting.
E-mail: pers@dekamarkt.nl
Telefoonnummer Persvoorlichting: 088-313-5550